9 Haziran 2009 Salı

2.KEK HAFTASI



Merhaba,
İkinci Kek haftamıza hoş geldiniz.Bugün size üç tane süper kek -tarifi vereceğim.Hepsi birbirinden lezzetli ve hepsi birbirinden özel kekler.
İlk kek tarifim Teyzemin klasik kek tarifi,

KAKAOLU KEK



MALZEMELER

-4 ADET YUMURTA
-1 KASE TOZ ŞEKER (250 GR'lık)
-1 KASE SÜT
-1 KASEDEN BİR PARMAK AZ AYÇİÇEKYAĞI
-2,5 KASE UN
-1 PAKET VANİLYA
-1 PAKET KABARTMA TOZU
-1 SU BARDAĞI ÜZÜM
-1 BARDAĞI CEVİZ
-3 ÇORBA KAŞIĞI KAKAO

YAPILIŞI
Yumurta,tozşeker ve vanilya 5 dakika boyunca çırpılır.Daha sonra süt,yağ, un ve kabartma tozu (elenerek) karışıma ilave edilir.En son olarak unlanmış ceviz ve kuru üzümler ilave edilir.Bir miktar ayrılarak ve çok fazla karıştırılmadan kalıbımıza dökülür.(Tefalin Baton kalıbını kullanıyorum )Ayırmış olduğumuz kısıma 3 kaşık kakao ilave edilir ve kakaol bir hamur elde edilir.Dökmüş olduğumuz karışımın üzerine ine çizgiler haline gezdirilir.175 derecede yaklaşık 50 dakika pişirilir.

ÇİLEKLİ KEK



Tamamen bu kek bir icat.Evde otururken canım sıkıldı ve bir baktım dolapta kendinden geçmek üzere olan,çilekler duruyor ve yanında da labne peyniri.Evet içi ıslak,dışı sünger gibi. Süper bir çilekli kek oldu.

MALZEMELER

-4 ADET YUMURTA
-1,5 BARDAK ŞEKER
-1 BARDAK ÇİLEK PÜRESİ
-200 GR LABNE PEYNİRİ
-3 BARDAK UN
-1 PAKET KABARTMA TOZU

YAPILIŞI

Yumurtalarımızın beyazlarını ve sarılarını ayıralım.Beyazlarımızı katı bir köpük olana kadar çırpalım.Bir kenarda bekletelim.Daha sonra yumurta sarılarımızı ve şekerimizi iyice çırparak krema kıvamına getirelim.İçersine blendırdan geçirdiğimiz çileklerimizi ilave edelimYanlız bu aşamadan sonra karışımımızı spatula ile karıştıralım.Un ve kabarma tozunu eleyerek karıştıralım.İyice karıştığından emin olunca,köpük haline getirdiğimiz yumurta beyazını ilave edelim ve az karıştırarak,kalıbımıza dökelim.170 derecede yaklaşık 50 dakika pişirelim.
Pişirirken tüm evi çilek kokusu sarıyorsa doğru yoldasınız demektir.Birde piştikten sonra çilek tadını alınca hımmmmm....



BÖĞÜRTLENLİ KEK



Canım arkadaşım Didarın yaptığı ve sizinle paylaşmadan geçemediğim bir kek.Bizim her ay tüm çocukluk arkadaşları olarak mutlaka toplanıyoruz.Tabi eşler ve çocuklarda bu programın içersinde.Bu arada herkes sıra kimdeyse tamamen değişik tarifler deniyor.
Bu arada bu pazar bize gelecekler.Ben bu sefer kek,börekten sıkıldım o yüzden yemek hazırlamaya karar verdim.Acaba ne pişirsem diye kendi kendime kaç gündür dşünüp duruyorum.hem pratik ,hemde şık bir sunum istiyorum.Aklınıza gelen bir şeyler varsa önerilerinize açığım bu arada arkadaşlar.OOO nerden nerelere gelmişim.

MALZEMELER

- YUMURTA
-1,5 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
-2 SU BARDAĞI UN
-125 GR TEREYAĞI
-200 GR BÖĞÜRTLEN
-150 GR BİTTER ÇİKOLATA
-1 PAKET VANİLYA
-1 PAKET KABARTMA TOZU

YAPILIŞI

Tereyağını ve çikolatayı benmari şeklinde eritiyoruz.
Diğer tarafta şekeri ve yumurtaları krema gibi olup beyazlayana kadar çırpıyoruz ve içersine böğürlenlerimizi ilave ediyoruz. Erittiğimiz tereyağ ve çikolata karışımını yavaş yavaş sürekli karıştırarak ekliyoruz.
Daha sonra kuru malzemeleride eleyerek ekleyip.Hafifçe karıştırdıktan sonra kek kalıbımıza alıyoruz.
170 derecede 40-45 dak. pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN....

13 yorum:

Ozlem Demiray dedi ki...

Bence değişik salatalar deneyebilirsin.
Hava çok sıcak zaten yemek ağır olabilir.
Fırında peynirli ekmek vs.
Sanırım acıkmışım kankam.

öpüldün...

Unknown dedi ki...

HER BİRİ AYRI AYRI ÇOK AMA ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR...
SEVGİLER...

hanife dedi ki...

hepsi birbirinden güzel olmuş hamur işine hiç bir zaman hayır diyemeyenlerdenim yaz kış farketmez eline koluna sağlık

Tinker Bell dedi ki...

Canım kankam süper öneri walla.Bence çeşit çeşit salata :))

boncuk mutfakta dedi ki...

Özellikle 3. kek favorim.Eline sağlık. Benim blogtaki buğday salatasını da konuklarına yapabilirsin.Sana şimdiden kolay gelsinn.

İnci Yemek dedi ki...

burcucum gerçekten nefis üç kek olmuşlar çilekli kekin patenti bende diye büyük harflerle yazsaydın ya canım o kadar emek verip hazırlamışsın ellerine sağlık canım çilekliyi bende deneyeceğim.sevgiler..

Tinker Bell dedi ki...

Boncukçum hemen deneyeceğim,buğday salatasını.Önerin için çok teşekkür ederim.

Tinker Bell dedi ki...

Arkadaşlar, Çilekli kekin patenti benimmmm :))

halime dedi ki...

hepsi de leziz görünüyor.keke pastaya hiç karşı koyamayanlardanım.ellerine sağlık.üç tarifi de çok beğendim.bir de bana bıraktığın yorum için çok teşekkürederim.çok mutlu oldum beğenmene.sevgiler.

burcunokta dedi ki...

üçüde bir birinden lezzetli,bögürtlen ve çikolata tam benlik,ben bir dilimini alıyım. Ellerine saglık. sevgiler.

meltemmutfakta dedi ki...

Uff herbiri ayrı lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık canım.bende artık buraya hiç gelmiyordum diğer taraftan takip ediyorum.Buraya geldim arkadaşım döktürmüş yine...
Canım mimlenmişim,tabi bende seni mimledim.Soruların sayfamda...
sevgiyle kal,
www.meltemmutfakta.com

TAZE NANE dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel.
Keke bayılırım.
Hepsinden de yerim.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

bögürtlenli keke bittiimmmmm... elinize saglık. Siz bu hafta orguknit blogları tanıtma da değilmisiniz. Ben bir sonraki hafta tanıtıcam sizinkini incelemek icin actım bişey cıkmadı.